Circumstanțele neprevăzute ne pun în situația de a lua decizii rapide, care să ne ușureze treaba și să atenueze stresul. Din cauza contextului actual am fost obligați să ne mutăm biroul acasă, iar asta înseamnă flexibilitate și exersarea abilităților de adaptare.

Pentru a-ți ușura procesul de mutare și a-ți asigura o productivitate optimă fără a sacrifica timp transferând toate documentele de pe PC-ul de la muncă pe PC-ul sau laptopul personal, ai nevoie de o conexiune remote care să funcționeze rapid și eficient.

Conexiunea remote poate fi stabilită în două moduri:

  • Conexiune de tip VPN (Virtual Private Network)
  • Conexiune de tip Remote Desktop

Ambele variante au același obiectiv: permiterea accesului la resursele de care ai nevoie pentru a avea o zi productivă de lucru.

Conexiune de tip VPN

Un VPN sau o rețea virtuală privată este o conexiune securizată criptată la o altă rețea decât cea în care te afli, de obicei, prin intermediul internetului.

Poți folosi conexiunea VPN pentru a accesa resursele rețelei și a serverelor de email oriunde și oricând, prin redirecționarea traficului prin rețeaua de la birou.

Dezavantajele pe care le poți întâmpina în cazul rețelei virtuale private sunt întreținerea constanta la care se adaugă vulnerabilitățile la atacurile de tip “man-in-the-middle” (MITM) și cerințele software pentru sistemul de acasă.

Conexiunea de tip Remote Desktop

Prin sistemul Remote Desktop poți accesa sistemele, programele și fișierele companiei stocate în PC-ul de la birou.

De asemenea, software-ul Teamviewer îți permite accesul la resursele rețelei oricând, de pe orice dispozitiv. În afară de asta, poți folosi funcția integrată ”screen sharing” pentru a distribui conținutul ecranului tău în timp real sau poți folosi funcția ”session recording” pentru a înregistra ședințele și cursurile pe care le poți revizualiza când dorești.

Fii în siguranță chiar și online!

Atunci când lucrezi remote, cel mai important aspect pe care trebuie să-l ai în vedere este securitatea.  Protejarea datelor, a serverelor și a angajaților reprezintă o preocupare majoră a departamentelor IT, așa că, pentru a te proteja cât timp lucrezi de acasă, este necesar să adopți următoarele măsuri de prevenție:

  • Întotdeauna conectează-te doar la rețele Wi-Fi cunoscute și evită-le pe cele publice/vulnerabile;
  • Ia în considerare folosirea unei soluții de securizare a datelor prin criptarea dispozitivelor;
  • Fii atent și tine evidența tuturor dispozitivelor folosite și ia toate măsurile pentru a evita pierderea sau furtul acestora;
  • Utilizează parole complexe și memorează-le;
  • Fii atent la dispozitivele de tip USB drive deoarece sunt surse potențiale de malware;
  • Respectă politicile de lucru remote ale companiei

 

Așadar, este simplu să-ți ușurezi munca SMART și EFICIENT, prin doar câțiva pași strategici. Pune în aplicare informațiile prezentate și privește cum munca de acasă îți asigură aceeași productivitate pe care o aveai și la birou.

Contactează-ne pentru a găsi împreună soluțiile perfecte pentru tine!

Leave a Comment