Gestionarea corectă a unei situații de criză este esențială pentru orice afacere, mică sau mare. Ce facem însă când criza nu este una de brand, ci una globală?

Pe lângă sănătatea populației, pandemia de Covid-19 reprezintă un risc mare și pentru economie. Blocajul economic generat de Coronavirus afectează majoritatatea segmentelor de activitate într-o măsură mai mică sau mai mare.

Am construit o serie de recomandări pentru minimizarea, pe cât posibil, a efectelor acestei crize asupra afacerii sau brandului tău.

Creează-ți un plan de gestionare a crizei
Deși nu știm unde se va ajunge cu criza, putem să identificăm o serie de scenarii posibile. Încearcă să previzionezi cum îți poate afecta fiecare scenariu activitatea și să identifici soluții și planuri de acțiune pentru ele. De exemplu, construiește-ți din timp o strategie cu privire la lucratul de la distanță sau în ture, la comunicarea cu clienții fără interacțiune directă sau la gestionarea resurselor financiare în cazul unei scăderi în activitate

Găsește soluții pentru continuarea activității în siguranță
Fiecare activitate are specificul ei și, deși unele domenii sunt afectate mai puternic de această criză, altele pot fi modelate după noile condiții. De exemplu, dacă urma să ai evenimente, acestea pot fi susținute online, într-un mediu sigur pentru toți participanții. Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri în această situație am pregătit deja un platou multifunctional, pretabil pentru orice tip de eveniment, lumini și productie audio-video profesionale, împreună cu serviciu de streaming online. Contactează-ne pentru detalii înainte de a-ți anula evenimentele

Comunică pe social media
Rețelele de socializare sunt în orice perioadă un tool important de comunicare cu clienții, însă acum ele sunt mai importante decât oricând. În mod special dacă activitatea ta este direct cu publicul și este afectată de situație, vei fi asaltat de întrebări pe social media, cele mai facile canale de comunicare pentru consumatori. Răspunde rapid, fii transparent în comunicare și încearcă să eviți situațiile care pot genera un val de răspunsuri negative din partea consumatorilor. În plus, folosește paginile brandului pentru a comunica orice schimbare de program sau decizie care influențează activitatea.
Poți apela la noi pentru gestionarea paginilor și a managementului conversational, astfel încât să fii sigur că specialiști în gestionarea crizelor și oameni de PR vor comunica cel mai bine pentru brandul tău.

Fii alături de clienții tăi: toată lumea este afectată
Nu este vina nimănui pentru ce se întâmplă și toată lumea este afectată, însă percepția poate fi diferită. Unii consumatori s-ar putea simți lezați de modificările făcute în activitate, care îi pot afecta direct (anularea evenimentelor publice sau private, inchiderea sediilor de lucru cu publicul sau lipsa stocurilor pentru anumite produse). Cere-ți scuze, comunică empatic, explică faptul că deciziile sunt luate pentru binele colectiv și încearcă să oferi soluții alternative. O comunicare corectă în această perioadă îți poate asigura o creștere în fidelitatea consumatorilor după trecerea crizei.

Nu pierde timpul
S-ar putea să fie o perioadă mai liberă, din cauza activității scăzute. Profită de ea pentru a face lucruri de care în mod normal nu ai timp: construiește o strategie pe termen lung, caută soluții de eficientizare a activității, gândește tool-uri de administrare și raportare potrivite business-ului tău. Te putem ajuta cu consultanță, dezvoltare și implementare, astfel încât după ce trece criza, să ai un business mai puternic și mai eficient.

Activitatea Infodesign se desfășoară normal în perioada următoare (evident, cu măsuri de siguranță mai stricte), așa că puteți apela la noi pentru ajutor pentru oricare dintre situațiile de mai sus, dar și pentru alte tipuri de proiecte pe care le desfășurați. Împreună putem găsi soluții pentru a asigura continuitatea în această perioadă de criză (ne poți contact usor pe mail: marketing@infodesign.ro sau telefonic: 0757033870)

Leave a Comment